Loading...
PASLAUGOS:

#CoachingNotes

Koučingo užrašai

LEVEL UP! VERSLAS #34 – Ką būtina žinoti, norint būti geru savo verslo strategu?

Dinamiškame verslo pasaulyje, verslo savininko viena iš pagrindinių užduočių yra būti savo verslo strategu. Tai reiškia – suprasti, kur Jūsų verslas turi eiti konkurencingoje aplinkoje. Tačiau dažnai vadovai per siaurai supranta ir įvardina terminą konkurencija. 

Verslo strategijos nėra formuluojamos vadovaujantis požiūriu, kad konkurencija egzistuoja tik tarp šiandieninių tiesioginių konkurentų. Tai Jus ir Jūsų verslo strategiją ribojantis požiūris. Sėkmingas verslo strategijas formuoja aibė veiksnių, kurie lemia įmonės sėkmę, ir lemia pirmaujančią konkurencinę poziciją.  

Šie veiksniai arba konkurencinės jėgos, kurias garsiai apibūdino Michaelas Porteris savo straipsnyje „Penkios konkurencijos jėgos, formuojančios strategiją“, yra tas objektyvas, per kurį galima aiškiau suprasti rinkų dinamiką ir strategijas, kurias įmonės taiko siekdamos jose sėkmingai naviguoti. Tad toliau apie jas:

  1. Naujų rinkos dalyvių grėsmė: ši jėga tiria, kaip lengvai nauji žaidėjai gali patekti į rinką. Jei kliūtys mažos, nauji konkurentai gali sutrikdyti esamą pusiausvyrą. Siekdamos atremti šią grėsmę, įmonės dažnai investuoja į stiprios prekės ženklo tapatybės kūrimą, patentų užtikrinimą ir masto ekonomijos, kurią naujokams sunku atkartoti, kūrimą.
  2. Tiekėjų derybinė galia: tiekėjai turi didelę įtaką įmonėms, ypač kai jų yra nedaug arba jie siūlo unikalius išteklius. Kuomet tiekėjams suteikiama galimybė diktuoti sąlygas, tai turi didelės  įtakos verslo pelningumui. Įmonės gali tai sušvelninti užmegzdamos tvirtus ryšius su tiekėjais, įvairindamos ir plėsdamos tiekėjų bazę arba integruodamos save į tiekimo grandinę.
  3. Pirkėjų derybinė galia: kaip ir tiekėjai, taip ir pirkėjai turi ne ką mažesnės įtakos verslams. Jei pirkėjai turi daug pasirinkimų ir gali lengvai pakeisti produktus ar paslaugas kitais tokiais pačiais, tokie jų veiksmai gali versti sumažinti kainas ir daugiau investuoti į geresnę prekių/paslaugų kokybę. Įmonės į šią konkurencinę jėgą reaguoja sutelkdamos dėmesį į klientų pasitenkinimą, produktų diferencijavimą ir lojalumo didinimą.
  4. Pakaitinių produktų ar paslaugų grėsmė: nauji verslai, teikiantys tas pačias paslaugas ar prekes, yra kaip alternatyvos Jūsų įmonės produktams ar paslaugoms. Jei tai yra labai artimas Jūsų produkto/paslaugos pakaitalas, tai gali riboti įmonės kainodarą ir sumažinti turimą rinkos dalį. Verslai, siekdami sumažinti šią grėsmę, investuoja į naujoves, gerina klientų patirtį ir užtikrina, kad jų pasiūlymai išliktų unikalūs ir nepakeičiami.
  5. Rinkos konkurencija: intensyvi konkurencija Jūsų verslo industrijoje gali sumažinti pelną ir priversti įmones nuolat kurti naujoves ir skirstytis į nišas. Siekdamos klestėti, įmonės dažnai įsitraukia į kainų karus, gaminių tobulinimą ir strategines partnerystes. Tačiau čia svarbiausia rasti tvarų konkurencinį pranašumą, išskiriantį Jus iš konkurentų.

Šios penkios jėgos sąveikauja ir formuoja konkurencinį Jūsų rinkos vaizdą. Šios dinamikos supratimas leidžia verslams sukurti veiksmingas strategijas, kurios išnaudotų stipriąsias puses ir gebėtų apeiti trūkumus. Tačiau, kad dar labiau suprastume, kaip veikia šios jėgos, kviečiu panagrinėti smulkiojo verslo, pavyzdžiui, vietinės kepyklos, atvejį.

Įsivaizduokite mažą kaimynystės kepyklą, kuri susiduria su aptartomis konkurencinėmis jėgomis.

  1. Šiuo atveju naujais rinkos dalyviais galėtų tapti kiti vietiniai kepėjai ar net duonos gaminius siūlantys prekybos centrai. Kad išvengtų naujos konkurencijos, kepykla galėtų pabrėžti savo unikalius receptus ir kurti šiltą ir įtraukiančią bendruomenės aplinką. 
  2. Jų tiekėjais gali būti miltų, įrangos ir kitų ingredientų tiekėjai, o gerų santykių palaikymas ir galbūt net vietinės produkcijos naudojimas kepykloje gali padėti sumažinti tiekėjų derybinės galios riziką.
  3. Pirkėjai šiuo atveju būtų vietos gyventojai. Kepyklėlė galėtų sutelkti dėmesį į asmeninį klientų aptarnavimą ir specialius personalizuotus pasiūlymus, kad klientai norėtų sugrįžti. 
  4. Pakaitiniai produktai kepyklos gaminiams gali būti desertai iš netoliese esančių kavinių ar net namuose žmonių gaminti skanėstai. Siekdama įveikti šią konkurencinę galią, kepykla gali pristatyti išskirtinius gaminius, kurių negalima rasti kitur ar pasigaminti patiems namuose būtų sudėtinga.
  5. Kalbant apie rinkos konkurenciją, kaimyninės kepyklos gali varžytis dėl dėmesio. Mūsų aptariama kepykla galėtų išsiskirti surengdama kepimo pamokas arba bendradarbiaudama su vietiniais menininkais dėl unikalių pakuočių, renginių ir pan. 

Iš esmės šios penkios jėgos veikia kaip strateginis kompasas verslui, padedantis savininkams priimti pagrįstus sprendimus, siekiant išlikti arba tapti pirmaujančiais konkurencingose ​​rinkose.  

Nors šis kepyklos pavyzdys supaprastina penkių konkurencijos jėgų koncepciją, tačiau jis paprastai iliustruoja, kaip šios jėgos veikia visur ir yra ne trukdis, o galimybė formuoti verslo strategijas, užtikrinančias verslo išlikimą ir augimą. Jų supratimas atskleidžia dabartinio rinkos pelningumo šaknis ir kartu suteikia pagrindą daryti įtaką konkurencijai (ir pelningumui) laikui bėgant. 

Visada esame tam, kad padėtume. Prireiks – lauksime Jūsų žinutės verslui@coaching.lt ir mūsų komanda su Jumis susisieks, kad aptartų, kuo galime būti naudingi Jums ir Jūsų verslui.

Tuo tarpu mėgaukitės verslumo kelione ir kilstelėkite savo verslą į aukštesnį lygį / Level UP.

Apie #CoachingNotes

Norintiems sužinoti daugiau apie koučingą ir kaip jis gali Jums padėti pasiekti savo tikslus, #CoachingNotes yra tai, ko jums reikia. Čia rasite koučingo naujienas, tendencijas ir patarimus, galėsite susipažinti su įvairiomis koučingo technikomis. Be to, #CoachingNotes yra puiki vieta virtualiai susitikti ir susipažinti su įvairiais pašnekovais ir patyrusiais koučais, kurie dalinsis savo patirtimi ir žiniomis. Kviečiame skaityti, komentuoti ir dalintis

Naujausi įrašai

Koučingo naujienlaiškis