Tikriausiai ne kartą esate girdėję patarimą verslo sėkmei: „vieta, vieta, vieta!“.
Tačiau ką iš tikro toks patarimas reiškia? Labiau skamba kaip įspėjimas nei patarimas. Panašu į tai, kaip kažkas šauktų 18-mečiui, kuris niekada nėra vairavęs mašinos: „Gulintis policininkas! Gulintis policininkas!“. Ar jie padidins greitį? Sumažins? Atsitrenks? Kas žino!
Taigi, aptarkime, kokius faktorius verta įvertinti renkantis sėkmingą vietą savo smulkiajam verslui.
Netinkamos vietos pasirinkimas – dažnai nepigiai ištaisoma klaida. Ir štai kodėl.
Kai pasirašote nuomos sutartį, nesvarbu, ar tai būtų pastatas, transporto priemonė, įranga ar interneto svetainė, Jūs teisiškai įsipareigojate mokėti už ją visą tos sutarties galiojimo laikotarpį. Tampate pririšti.
Priimant tokį sprendimą pasiklysti tarp visų įmanomų galimybių – ne taip jau sunku.
Tad pateikiu Jums paprastą, tačiau, žinoma, nebaigtinį sąrašą klausimų, į kuriuos verta atsakyti prieš pasirašant sutartį, nesvarbu, ar tik pradedate veiklą, renkatės antrą vietą, ar perkeliate verslą į internetą.
Jei Jūsų verslas yra:
Mažmeninė prekyba fizinėje vietoje (arba fizinėje parduotuvėje), įvertinkite:
Ar pasirinktoje vietoje didelis žmonių srautas?
Ar vieta gerai matoma?
Ar patogu atvažiuoti ir/ar pasistatyti automobilį?
Ar Jūsų produkto paklausa didelė toje teritorijoje?
Ar joje patogu pirkėjams apsipirkti?
Ar yra geras interneto ryšys?
Gamybinis verslas:
Ar vieta arti Jūsų aptarnaujamos rinkos?
Ar vieta patogiai pasiekiama darbuotojams ir klientams atitinkamu transportu?
Ar arti žaliavų tiekėjai?
Ar veikla atitinka triukšmo/taršos ir kt. reikalavimus?
Kokios yra plėtros galimybės?
Internetinis verslas:
Ar turite spartų internetą?
Ar Jūsų technologinė įranga patikima?
Ar turite fizinę vietą darbuotojams dirbti?
Ar turite verslo licenciją?
Ar ištyrėte el. prekybos ar interneto svetainių teikėjus?
Apsvarstykite savo poreikius ir savo galimybes
Tikėtina, kad Jums ir taip netrūks reikalų, tačiau turbūt nenorite papildomai jaudintis dėl triukšmingų kaimynų, prakiurusio stogo, nestabilaus interneto ar sugedusios transporto priemonės.
Neskubėkite ir išsamiai išanalizuokite visus ”už” ir ”prieš” prieš priimdami sprendimus dėl infrastruktūros, reikalingos Jūsų verslui kurti ir valdyti.
Verslo vietos pasirinkimas yra svarbus sprendimas, tad geriau nerizikuoti neišsiaiškinus visos situacijos. Apsižiūrėkite, susipažinkite su kitais nuomininkais/klientais – patyrinėkite rinką. Sukurkite sistemą, kad galėtumėte stebėti visus faktorius, į kuriuos reikia atsižvelgti renkantis verslo vietą ir, žinoma, įvertinkite savo ilgalaikes galimybes vystyti verslą pasirinktoje vietoje.
Pamirškite „vieta, vieta, vieta!“ Vietoj to sakykite „ištirti, ištirti, ištirti“ – ilgainiui tai bus verta Jūsų laiko ir pastangų.
Visada esame tam, kad padėtume. Prireiks – lauksime Jūsų žinutės verslui@coaching.lt ir mūsų komanda su Jumis susisieks, kad aptartų, kuo galime būti naudingi Jums ir Jūsų verslui.
Iki kito karto, sėkmės verslo kelyje / Level Up!