Loading...
PASLAUGOS:

#CoachingNotes

Koučingo užrašai

LEVEL UP! VERSLAS #37 – “Barbė-Devyndarbė”: Pamokos Kuriant Organizacinę Struktūrą

Kaip dažnai, būdamas smulkiojo verslo savininku/ė jautiesi „Barbė-Devyndarbė“? Nuolat kartoji sau ir aplinkiniams, kad neturi nei vienos laisvos minutės?

Daugelis pradeda savo verslą tam, kad turėtų didesnę gerovę ir laisvę, o ne tam, kad sukurtų sau 24/7 darbo vietą.

Tačiau kartais tie kiti verslininkai (ne mes 😊) atsiduria situacijoje, kurioje dirba be sustojimo visuose įmonės sektoriuose. Ir jei tik akimirkai atsitraukia, viskas ima griūti.

Ar skamba pažįstamai?

Nepastebimai, tie kiti verslo savininkai (vėlgi, ne mes 😊) atsiduria situacijoje, kurioje jie ne tik valdo įmonę, bet ir dirba visuose jos sektoriuose, nuo marketingo ir pardavimų iki operacijų ir finansų.

Taip tampama savo įmonės sunkiai dirbančiu ir mažiausiai uždirbančiu darbuotoju, o taip norisi būti stabilaus ir pelningo verslo savininku!

Nesvarbu, ar Jūs esate šioje situacijoje dabar, ar tiesiog norite jos išvengti ateityje, svarbu suprasti, kad verslas yra ne tik apie atliekamą darbą, bet ir apie veiksmingą verslo valdymą. Neleiskite sau būti savo verslo nuolatiniu darbuotoju!

Ir vienas iš pirmųjų žingsnių gali būti organizacinė struktūra. Tokia struktūra ne tik padės Jums geriau suprasti, kaip yra pasidalintos funkcijos ir atsakomybės Jūsų įmonėje, bet ir suteiks aiškumą bei tvarką, kurios trūksta daugeliui verslų. Organizacinė struktūra gali tapti pamatiniu akmeniu, kurio reikia, kad Jūsų įmonė augtų tvariai ir ilgalaikiai.

Organizacinė struktūra atvaizduoja Jūsų įmonės dabartines pareigybes. Jos pagrindinis tikslas yra sumažinti atsakomybės spragą tarp Jūsų ir Jūsų darbuotojų. Tai tarsi žemėlapis, kuris rodo, kas atsakingas už kurią sritį ar funkciją įmonėje. Dėl to, kiekvienas darbuotojas aiškiai žino savo vaidmenį, o verslo savininkai gali lengviau priimti sprendimus ir nustatyti, kur yra būtina optimizacija ar pareigų perskirstymas.

Organizacinė Struktūra Pagal „Verslo Mito“ Koncepciją

Knygos „Verslo mitas“ autorius pabrėžia, kad kiekviena sėkminga įmonė turi būti sukurta taip, tarsi ji būtų pasirengusi tapti didžiuliu verslu, net jei šiuo metu joje dirba tik keli žmonės. Tai reiškia, kad net jei esate savarankiškai dirbantis verslininkas arba turite tik keletą darbuotojų, Jūs turėtumėte sukurti organizacinę struktūrą, atitinkančią didelės įmonės modelį.

Ir jei kyla klausimas kodėl, atsakymas paprastas: tokia strategija paruošia Jūsų verslą plėtrai ir augimui. Jei jau iš anksto nuspręsite, kokie vaidmenys ir pareigos bus reikalingi Jūsų verslo sėkmei, tai leis jums ne tik geriau suprasti, kokius specialistus reikės samdyti ateityje, bet ir kada reikės efektyviai deleguoti užduotis. 

Taigi, jei dabar dirbate vienas ar su maža komanda, sukurkite pilną organizacinę struktūrą, ir priskirkite sau kelias ar net visas pareigas. Priklausomai nuo to, kokia yra Jūsų įmonės sritis, galbūt šiuo metu esate tiek pardavimų vadovas, tiek marketingo specialistas, tiek finansų direktorius. Ir tai visiškai gerai! Svarbiausia yra matyti, kaip Jūsų verslas gali plėstis ateityje. Kai Jūsų įmonė augs, galėsite palaipsniui deleguoti šias pareigas kitiems specialistams, taip suteikdami sau daugiau laisvo laiko ir galimybės dirbti strategiškai, o ne taktiškai.

Kaip Sukurti Veiksmingą Organizacinę Struktūrą?

Kaip turėtumėte tinkamai sudaryti ir naudoti savo organizacinę struktūrą, kad ji taptų Jūsų verslo vystymosi kelrodžiu, o ne kliūtimi? Organizacinė struktūra – tai Jūsų įmonės DNR, kurioje yra užkoduotos kiekvieno darbuotojo funkcijos, atsakomybės ir ryšiai tarp skirtingų skyrių. Ji leidžia jums matyti, kaip Jūsų įmonė veikia šiandien, kur yra potencialūs silpni punktai ir kur galite pasiekti geriausią našumą. Štai keli žingsniai, kuriuos siūlau žengti, norint sukurti ir palaikyti veiksmingą organizacinę struktūrą:

  1. Pasirinkite, kaip norite organizuoti savo struktūrą. Priklausomai nuo Jūsų verslo dydžio ir poreikių, galite pasirinkti vertikalią, horizontalią ar net matricinę struktūros formą.
  2. Identifikuokite visas pareigas Jūsų įmonėje. Prieš pradėdami braižyti struktūrą, svarbu turėti aiškų sąrašą visų pareigų, kurios yra arba bus būtinos Jūsų verslo veiklai.
  3. Paskirstykite pareigas. Dabar, kai turite pareigų sąrašą, priskirkite joms pavadinimus, kurie atitinka jų funkcijas. Taip pat, jei esate pasirengęs, priskirkite esamiems darbuotojams ar sau kai kurias pareigas.
  4. Naudokite pareigų sutartį. Tai ne tik formalus dokumentas, bet ir aiškus susitarimas tarp Jūsų ir darbuotojo, apibrėžiantis pareigų funkcijas, atsakomybes ir lūkesčius. Pareigų sutartis padeda užtikrinti, kad visi žinotų savo vaidmenį ir ko tikimasi iš jų. 


Nustatykite savo darbo krūvį: nuo taktikos iki strategijos.

Kurdamas organizacines struktūras su verslo savininkais, pastebiu, kad dažnai Jie net neįtaria, kiek daug pareigų prisiima sau.

Turime suvokti, kad kartais esame ne tik „savininkas/ė“, bet ir „pardavimų vadovas/ė, direktorius/ė, administratorius/ė ir netgi valytojas/a“.

Pradžiai svarbu nustatyti visus darbus, kuriuos atliekame ir išsiaiškinti, kur esame strategai, o kur – taktikai.

Savo darbo krūvio nustatymas yra būtinas etapas norint deleguoti darbus kitiems. Taip galime atsikratyti taktinių užduočių ir skirti daugiau laiko strateginiams sprendimams.

 

Padalinkite savo darbus į dvi kategorijas: 

  • Strateginiai darbai – tai yra dažniausiai ilgalaikio planavimo, inovacijų ir plėtros dalis.
  • Taktiniai darbai – tai skubios užduotys, kurias reikia atlikti kasdien, kad įmonė veiktų sklandžiai.

 

Apibendrinant, norint pasiekti verslo sėkmę, būtina tinkamai nustatyti savo darbo krūvį ir suprasti, kada reikia veikti kaip strategui, o kada kaip taktikui.

Pasaulinės verslo literatūros guru, tokie kaip Peter Drucker arba Jim Collins, dažnai akcentuoja, kad verslo vadovai turėtų siekti tinkamos pusiausvyros tarp šių dviejų aspektų. Drucker teigia, kad „nėra nieko labiau beprasmiško, kaip efektyviai atlikti tai, ko neturėtume daryti visai.” Tai reiškia, kad nors kasdienės užduotys ir taktiniai sprendimai yra svarbūs, vis dėlto strateginis mąstymas ir ilgalaikė vizija yra esminiai faktoriai, leidžiantys verslui išlikti konkurencingoje rinkoje.

Todėl, siekdami verslo aukščiausių viršūnių, turime būti nuolat sąmoningi apie savo vaidmenį, įsipareigojimus ir tai, kur norime eiti ateityje. Mūsų darbo krūvio valdymas, organizacinė struktūra ir mūsų gebėjimas deleguoti yra tiesiog priemonės, padedančios mums pasiekti didesnius verslo tikslus. Ir galiausiai, nuolatinis mokymasis, adaptacija ir inovacijos yra raktai, vedantys mus link sėkmės šiame kintančiame verslo pasaulyje.

Dabar tavo eilė!

Jei esi verslo savininkas ar svajoji apie savo verslo kūrimą, turime kažką ypatinga tau! Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės „Level UP! Pelningas verslo kelias” https://www.facebook.com/groups/pelningasverslokelias/ . Šioje uždaroje facebook grupėje dalinamės patirtimis, gilinamės į verslo tematikas ir padėdame vieni kitiems augti bei siekti aukščiausių rezultatų.

Nepraleisk galimybės būti verslo bendruomenės dalimi. Prisijunk prie mūsų jau šiandien!

Apie #CoachingNotes

Norintiems sužinoti daugiau apie koučingą ir kaip jis gali Jums padėti pasiekti savo tikslus, #CoachingNotes yra tai, ko jums reikia. Čia rasite koučingo naujienas, tendencijas ir patarimus, galėsite susipažinti su įvairiomis koučingo technikomis. Be to, #CoachingNotes yra puiki vieta virtualiai susitikti ir susipažinti su įvairiais pašnekovais ir patyrusiais koučais, kurie dalinsis savo patirtimi ir žiniomis. Kviečiame skaityti, komentuoti ir dalintis

Naujausi įrašai

Koučingo naujienlaiškis