Jūsų didžiausia lyderystės stiprybė yra Jūsų gebėjimas komunikuoti. Įvaldžius komunikacijos įgūdžius daugelis dalykų savaime atsistoja į savo vietas.
Norime pasidalinti keturiais svarbiausiais sėkmingos lyderio komunikacijos komponentais.
Klausymas
Visa sėkminga komunikacija prasideda nuo gebėjimo ir klausytis, ir girdėti. Išgirsti darbuotojus, tiekėjus, partnerius ir svarbiausia – klientus. Žmonės labiausiai nori būti išgirsti ir pamatyti. Dėl to rekomenduojame vystyti tokį komunikacijos stilių, kuris yra paremtas klausymųsi.
Tikėtina ne kartą esatę pagavę save situacijoje, kai, atrodė, jog Jūsų darbuotojai, partneriai tiekėjai ar pan. negirdi Jūsų. Ar prisimenate, kaip tuo metu jautėtės? Kai nesijauti pamatytas ir išgirstas, nesinori ir pilnai įsitraukti į partnerystę ar bendradarbiavimą. Efektyvūs lyderiai yra puikūs klausytojai, kurie, rezultatams pasiekti, klausia į sprendimus orientuotų klausimų.
Svarbiausia – klausytis su smalsumu ir nebijoti užduoti klausimų, kurie padėtų pilnai išsiaiškinti, ką kitas asmuo nori pasakyti iš tikrųjų.
Ir visiškai viskas gerai, jeigu Jums kartais nepatinka ką jie sako ar ką Jūs girdite. Esmė tame, kad klausydamiesi Jūs renkate informaciją ir leidžiate kitam asmeniui pasijausti svarbiu ir pilnai išgirstu. Pripažinimas nėra sutikimas. Šis supratimas padeda nuimti spaudimą nuo savęs priimti sprendimą čia ir dabar.
Planavimas
Reguliarių, efektyvių susitikimų su savo komanda planavimas padės pasitikrinti, ar visi esate „toje pačioje valtyje“.
Susitikimų metu verta prisiminti, kad žmonės nemėgsta ataskaitų ar veiklos vertinimo rezultatų aptarimų. Atsižvelgiant į tai, kaip žmogus sutvertas – atsiliepimai neduos teigiamų rezultatų, nebent tai yra tik pagyros. Atsiliepimai iššaukia nerimą ir baimę, norą apsiginti.
Kas veikia geriausiai – tai veiklos planas, kur Jūs kartu su darbuotoju ar kolega išsikeliate tikslus į tokius rezultatus, kurie būtų naudingi organizacijai.
Komunikuokite lūkesčius aiškiai ir dirbkite kartu, kad nustatytumėte kasdienius darbo rezultatus.
Delegavimas
Delegavimas yra komunikacijos įgūdis, kuris įgalina kitus ir perduoda jiems atsakomybę veikti Jūsų vardu.
Svarbiausia deleguojant darbus savo darbuotojams – labai aiškiai iškomunikuoti savo lūkesčius ir įtraukti reikalavimus. Būkite konkretūs apie tai, kokio rezultato tikimasi. Įtraukite turimus resursus, nustatykite terminus, pabaigos datą bei metodus, kaip darbas gali būti atliekamas. Dar geriau, pateikite darbuotojui dokumentą, kuriame aprašytas visas darbo atlikimo procesas. Nepamirškite vis pasiteirauti savo darbuotojo, ar jis teisingai suprato Jūsų reikalavimus ir kokią užduotį jam reikia atlikti.
Dokumentavimas
Iš esmės dokumentavimas veikia kaip instrukcijos. Taip yra daug lengviau perduoti darbus naujam komandos nariui ar deleguoti užduotis kitiems darbuotojams.
Ir tai yra fantastiškas lyderystės įrankis, kuris suteikia darbuotojams motyvacijos įgalindamas juos. Taip pat tai suteikia daugiau asmeninės laisvės, nes Jums nereikės nuolatos sakyti visiems, ką jiems reikia daryti.
Dokumentuodami tai, kaip Jūs norite, kad Jūsų įmonė veiktų, sumažinate klaidų skaičių bei padidinate savo klientų pasitenkinimą veikdami nuosekliai ir patikimai.
O svarbiausia – sėkmingai dokumentuodami sistemas Jūs galėsite sėkmingai deleguoti darbus ir taip skirti laiko darbui su savo verslu.
Kviečiame išbandyti ir praktikuoti efektyvią komunikaciją savo kasdienėje veikloje, nes komunikacijos įgūdžiai yra pritaikomi bet kuriuo metu ir bet kurioje srityje.
Visada esame tam, kad padėtume. Prireiks – lauksime Jūsų žinutės verslui@coaching.lt ir mūsų komanda su Jumis susisieks, kad aptartų, kuo galime būti naudingi Jums ir Jūsų verslui.
Tuo tarpu mėgaukitės verslumo kelione ir kilstelėkite savo verslą į aukštesnį lygį / Level Up!