Loading...
PASLAUGOS:

#CoachingNotes

Koučingo užrašai

LEVEL UP! VERSLAS #5 – KULTŪRA

Ar Jūsų įkurtas verslas yra tai, dėl ko norisi eiti į darbą tiek Jums, tiek ir Jūsų kolegoms?

Atsakymas į šį klausimą tiesiogiai priklauso nuo to, kokia yra Jūsų įmonės kultūra.

Visus verslo savininkus, su kuriais dirbame, kvietėme apibūdinti savo sukurto verslo kultūrą. Labiausiai nustebino atsakymas “Nėra pas mus kultūros”.

Tiesa yra ta, kad ji yra. Gal ji nėra tokia, kokios norėtųsi, bet ji tikrai yra. Ir būtent tai yra atspirties taškas, kad ji galėtų būti geresnė, labiau tokia, kokios ir norite.

Pačios kultūros įvardinimų yra daug, būdų pasiekti norimą rezultatą irgi ne vienas. Esminis dalykas – kultūra įmonėje prasideda nuo jos savininko(-ės).

Susikuria ji per laiką, ilgainiui tampa vis paprasčiau komunikuoti, o naujo komandos nario įsiliejimas tampa sklandesnis, kai jis žino, kur ruošiasi prisijungti.

Yra įmonių, kurių kultūrose, pavyzdžiui, priimtina būti partneriais veikloje, o ne bendradarbiais. Tai kardinaliai keičia ir tarpusavio bendravimą, turi įtakos tam, kaip žmogus įsitraukia į veiklą, kokių projektų imasi, kaip organizuojasi savo darbus, kokių resursų rezultatui pasiekti ieškosi ir pan.

Naujai prisijungiantiems kolegoms pačioje bendradarbiavimo pradžioje būna įvardinama, kad šioje įmonėje ieškoma ne to, kuris lauks priskirtų darbų, o to, kas degs aistra kurti santykį su klientu ir ieškos būdų, kaip kokybišką rezultatą pasiekti greičiau.

Todėl įmonės savininkui visiškai nelieka poreikio tikrinti, ar kolega dirba, ar imituoja reikalus. Tas pasimato per suplanuotus “Jour Fix’us” ir per pačiam priskirtas užduotis, kurios visos susijusios ir veda į vieną bendrą tikslą.

DARBAS DĖL KLIENTO = DARBAS DĖL MŪSŲ PAČIŲ

Kuomet kliento poreikis patenkintas, lieka ir kita tikslo pusė – kuriamas verslas turi būti ir puiki vieta savirealizacijai bei savijautai.

Tą sukuria įmonės kultūra. Ir tai labai lengva pamatuoti.

Prisiminkite praėjusios savaitės gautus skambučius (ar žinutes) iš savo komandos narių.

Kai matote, kad skambina ar parašė laišką, ar atėjo žinutė į telefoną/messenger’į – kokia pirmoji mintis?

– Ehhrrr,  @#^$t, ko dar tam čia?!

ar

– Oooo, kaip laukiau šito!!!

Norisi tikėti, kad tai antras variantas. Šitas jausmas yra pasekmė, rezultatas to, ir kaip darote.

Norisi tikėti, kad turite motyvuotą, susikoncentravusią profesionalų komandą, kuri ir lemia Jūsų verslo klestėjimą.

Bet kokiu atveju – tikrai turite geriausią komandą. Žinote, kodėl? Todėl, kad kitos neturite.

Jūs kartu ir kuriate įmonės kultūrą ir būtent kultūra milžiniškai prisideda prie Jūsų verslo klestėjimo.

KĄ ĮMONĖS KULTŪRA LEMIA?

Viską. Ir čia mintyje turima VISKĄ.

Nereikia turbūt ir šimtų pokalbių su skirtingų verslų savininkais, kad pastebėtume, ką lemia įmonės kultūra:

Jūsų verslo kultūra lemia:

  • Kas iš Jūsų perka
  • Kas su Jumis nori dirbti
  • Ar rasite investuotojų, kai reikės
  • Kaip Jūsų įmonė pritampa prie bendruomenės (būtent smulkaus ir vidutinio verslo įmonėms tai yra raktas į sėkmę)

Jūsų įmonės kultūra atspindi tai, su kokiais žmonėmis leidžiate laiką. Nuo jos priklauso ir Jūsų darbo aplinka. Ir tai yra rezultatas to, ar Jūsų darbuotojai eina į darbą dėl to, kad nori ar dėl to, kad reikia.

Įmonės rezultatai tiesiogiai priklauso nuo įmonės kultūros.

Ir geriausia naujiena yra ta, kad Jūs, kaip Lyderis, turite didžiausią įtaką Jūsų įmonės kultūrai.

“Darbo aplinka yra tai, kas skiria gerą įmonę nuo puikios.” – Brian Kristofek, President & CEO, Upshot, Inc.

KAM REIKALINGA ĮMONĖS KULTŪRA?

Paprasčiausias atsakymas – VISIEMS. Tiesa, tai nebus išsamus atsakymas.

Jau anksčiau minėtas atsakymas “Nėra pas mus kultūros” ar kiti, panašūs į šį, yra labai brangi klaida. Sunku įsivaizduoti, ar kas nors apskritai gali sau leisti prabangą nekreipti dėmesio į įmonės kultūrą (itin vertingų minčių galima pasisemti Rishad TobaccoWalla knygojeRestoring the Soul of Business: Staying Human in the Age of Data”).

Įmonės kultūra nėra tai, kas smagu tik verslo savininkams. Įmonės kultūra yra tai, kuo gyvena visi įmonės darbuotojai/partneriai.

Ir tikrai esate girdėję apie toksiškas aplinkas. Toksiškumo dažnai nemato tik vienas žmogus – tam, kuriam gerai TIK VIENAM PAČIAM.

Nesvarbu, ar tai verslo savininkas, ar vienas iš darbuotojų – dėl jo vieno kenčia visi. Tiek darbuotojai, tiek ir klientai.

Ir būtent lyderis (įmonės savininkas) geriausiai gali užtikrinti sveiką darbinę aplinką, tinkamą įmonės kultūrą. Taip, visiems.

Tikroji įmonės kultūra atsiranda dėka konkrečių veiksmų, kuriuos darote Jūs – įmonės savininkas.

Tai yra tai, kaip Jūs galvojate. Kaip Jūs leidžiate sklisti Jūsų emocijoms.

Kokioms procedūroms, kokiems procesams, kokioms sistemoms Jūs skiriate didžiausią dėmesį ir prioritetą.

Ką galima sukurti, kad įmonės kultūra labiau motyvuotų komandą?

Kuomet apie motyvaciją klausiame įmonių komandų (ne tik pačių savininkų), pastebime, kad dažnai kalba pakrypsta apie norą priklausyti kažkam didingesniam, kad kiekvieno prisidėjimas būtų labiau vertinimas.

Komanda nori balanso tarp mėgavimosi tuo, ką daro ir tuo pačiu – sekti savo lyderį, kuriam taip pat dega akys dėl to, kuo jis tiki savo sukurtame versle.

VISA TAI – NET NE APIE PINIGUS

Tai daugiau nei pinigai. Jie eis iš paskos.

Čia daug svarbiau yra atkreipti dėmesį į savo komandą, pažinti kiekvieną jos narį.

Gimtadieniai, svarbios sukaktys, asmeniniai pasiekimai, bendri pietūs (ne, nebūtinai penktadieniais) – maži dalykai, kurie daro didžiausią pokytį.

Motyvuoti ir įsitraukę komandos nariai ir leidžia verslo savininkams atsitraukti nuo kasdienių, taktinių darbų ir daugiau skirti dėmesio strateginiams.

Domėjimasis savo komanda, aiškinimasis to, kas motyvuoja juos yra tarpusavio paslaugų mainai. Sveikos įmonės kultūra mėgaujasi visa komanda (ir įmonės savininkas(-i)).

KAS TURI DIDŽIAUSIĄ ĮTAKĄ ĮMONĖS KULTŪRAI?

Kaip įmonės savininkas, Jūs ir turite didžiausią įtaką. Įmonės kultūra priklauso nuo to, kaip gerai Jūs esate organizuoti, stabiliai stovintys ant žemės, susikoncentravę ir disciplinuoti. Nepamirškite ir savo temperamento, savo svajonių ir baimių. Jos irgi daro įtaką kultūrai.

Kaip su visu tuo tvarkotės yra Jūsų vertybių atspindys. Plačiau apie tai buvo ir praėjusioje Level Up istorijoje.

Jūsų vertybės arba atsispindi Jūsų įmonėje, arba joje atsispindi tai, kas yra priešinga Jūsų vertybėms. Čia nelieka tuščios vietos. Tad ką Jūs vertinate ir kaip tai galima rasti Jūsų įmonės kultūroje?

Esate linksmas žmogus? Kaip linksma su Jumis darbe?

Mėgstate tvarką? Kur ir kaip aprašyti Jūsų veiklos procesai?

Jei nesate patenkinti savo įmonės kultūra, ją galite transformuoti. Tai gyvas procesas ir tai įvyks tik dėka pastovumo.

Jei žinote, kaip norėtumėte, kad viskas atrodytų, tiesiog reikalinga daryti reikalingus veiksmus tol, kol tai taps realybe.

SUGRETINKITE SAVO VERTYBES SU KASDIENIAIS VEIKSMAIS

Įsivaizduokite, kad Jūs vertinate bendruomeniškumą, Jums svarbus ryšys su kitais, Jūs norite prisidėti prie bendruomenės klestėjimo, bet gal laikotarpis toks, kad uždirbtu pelnu nelabai džiaugiatės ir nėra kaip dalintis.

Tam, kad turėtumėte abu – ir pelną, ir bendruomeniškumą, reikia ne vieną kartą paskirti savo uždarbį, o pastoviai tai planuoti, ruoštis, nusimatyti procesus, sekti sistemą.

Jei Jums tai svarbu – kalbėkite tai savo komandai.

Įvardinkite, kaip planuojate elgtis net ir su pelnu, dalinkitės, kaip ir kur jį norėtumėte investuoti: dalį verslo plėtrai, dalį dividendams, dalį bendruomenei, dalį premijoms.

Paklauskite, kaip komanda gali/nori prie to prisidėti. Ir tada – klausykite jų.

Tam bus reikalingi reguliarūs finansinių ataskaitų sutikrinimai, kuriuose reikėtų dalyvauti ir tiems, kas teikė pasiūlymus. Taip visi bus labiau atskaitingi ir atsakingi už siekiamą tikslą.

Laikykitės duoto žodžio, mainais už tai gausite didesnį komandos įsitraukimą.

Pastovumas neatsiranda “iš oro”. Tai yra pasekmė to, ką Jūs žinote, kad darysite diena iš dienos, kas savaitę, kas mėnesį, kas ketvirtį, kas metus. Tam Jūs turite nusimatę aiškius procesus, žinote, kurias ataskaitas reikia stebėti, kada priimti sprendimus.

Taip verslas tampa labiau atitinkantis lūkestį (nuspėjamas būtų per drąsu sakyti, bet tikrai bus aiškiau, kokių rezultatų galite tikėtis).

Kuo bendrai esate labiau numanomi/nuspėjami, tuo mažiau lieka nesusipratimų ir blogos nuojautos tiek pas klientus, tiek pas komandą. Ilgainiui verslas tampa patikimesnis, o tik patikimi verslai turi lojalius klientus, kurie iš jų perka pastoviai ir dar rekomenduoja savam ratui. Patikimas verslas – pasekmė kasdienių veiksmų, o patikimo verslo lojalūs klientai yra palengvinimas pardavimų skyriui.

Laimi visi.

KUOMET ŽIŪRITE Į SAVO ĮMONĖS KULTŪRĄ, JUMS PATINKA TAI, KĄ MATOTE?

Visada gali būti geresnis rezultatas, tiesa? Ir čia ne apie tai, kad nuvertiname esamą situaciją. Tiesiog visada galima patobulinti tai, ką jau turime sukūrę šiandien.

Dar keletas dalykų, vedančių link laimėjimų:

  1. Įsiklausyti į savo komandą. Iš to mokosi vadovas/savininkas, o taip pat  ir komanda jaučiasi geriau, kuomet jaučiasi išgirsta.
  2. Kurti aplinką, kurioje įmonės vertybės yra įvardintos ir jomis gyvenama. Į tai įeina ir pasišaipymų vienas iš kito mažinimas (ne, lėkšti juokeliai ir vienas kito “patraukimas per dantį” nėra nei madinga, nei solidu)
  3. Pasidalinti asmenine vizija, kaip norisi, kad visi jaustųsi įmonėje. Įtraukiant tiek savininko, tiek komandos, tiek klientų norus.

Jūs tikrai galite pagerinti savo įmonės kultūrą ir savo verslą.

JUK ŽINOT, KAD GALITE

Visada esame tam, kad padėtume. Prireiks – užpildykite šią anketą (jei kartais jos dar nesate pildę) ir mūsų komanda su Jumis susisieks, kad aptartų, kuo galime būti naudingi Jums ir Jūsų verslui.

Tuo tarpu mėgaukitės verslumo kelione ir kilstelėkite savo verslą į aukštesnį lygį / Level Up!

Vertiname už tai, kad pasidalinate su kitais tuo, ką randante čia.

Apie #CoachingNotes

Norintiems sužinoti daugiau apie koučingą ir kaip jis gali Jums padėti pasiekti savo tikslus, #CoachingNotes yra tai, ko jums reikia. Čia rasite koučingo naujienas, tendencijas ir patarimus, galėsite susipažinti su įvairiomis koučingo technikomis. Be to, #CoachingNotes yra puiki vieta virtualiai susitikti ir susipažinti su įvairiais pašnekovais ir patyrusiais koučais, kurie dalinsis savo patirtimi ir žiniomis. Kviečiame skaityti, komentuoti ir dalintis

Naujausi įrašai

Koučingo naujienlaiškis