Loading...
PASLAUGOS:

#CoachingNotes

Koučingo užrašai

LEVEL UP! VERSLAS #3 – DUOMENYS

Prieš savaitę buvusioje istorijoje apie Sistemas versle  dalinomės “Plan-Do-Check-Act” ciklo idėja.

Šią Level Up verslui istoriją apie Duomenis (jei dar tiksliau – CRM Duomenys) norisi pradėti to paties autoriaus, nemažiau žinoma citata:

“Dievu mes tikime, visi kiti turi pateikti duomenis.”

Ir tai nėra tik gražiai skambanti citata. Jos reikšmė itin svarbi. Tiksliau – labai brangiai kainuoja, kuomet verslas tam skiria per mažai dėmesio.

Visi ne iki galo užbaigti sandoriai, klientų perėjimas pas konkurentus, laiku nepateikti pasiūlymai, praleisti terminai – visa tai yra didelės sumos, kurios paliekamos ant stalo.

Tokiais atvejais vienintelė paguoda yra ši: jei nežinau, tai ir galvos neskauda.

Verslo koučingo pokalbiuose, tas “jei nežinau, tai ir galvos neskauda” vis dar nuskamba, todėl apie CRM’ą specialiai klausiama ir verslo įsivertinimo apklausoje pagal programą “VERSLAS: Stabilus ir Pelningas”, kurioje daug kalbama apie naudą ir kaip CRM padeda nepasimesti tarp gausybės duomenų.

PER DAUG DUOMENŲ SUSUKA GALVĄ

Tikra tiesa. Ypač jei jie yra netinkami. Reikalingi duomenys atneša daugiau nei tik pelną.

Su tinkamais duomenimis verslo savininkas gali priimti teisingesnius sprendimus, pasiruošti augimui, sumažinti netikėtumų grėsmes, geriau suprasti klientų poreikius, turėti daugiau laiko sau.

Kokius duomenis verslo savininkas yra linkęs rinkti – kiekvieno reikalas. Ne mažiau svarbus dalykas yra kaip jis tai daro.

Vieniems tai yra vienas nuobodžiausių dalykų, tačiau verta stabtelti ir prieš priimant sprendimą, prieš išreiškiant nuomonę, verta perklausti savęs nors ir poros klausimų:

  • Kuo remiantis daromos išvados?
  • Iš kur tai žinoma?

Ilgainiui šis stabtelėjimas trumpėja, o sprendimus padaryti tampa vis lengviau.

Šios istorijos tikslas pasidalinti praktiniais patarimais apie tai, kas padeda verslui augti, nes jo savininkas daro kokybiškesnius sprendimus.

Talkininkas tam yra CRM (Customer Relationship Management System). Lietuviškai įprastas vertimas yra “Klientų valdymo sistema”, nėra labai tinkamas, nes “klientų valdymas” nėra tai, kas augina Jūsų įmonę.

Jūsų įmonės rezultatai auga dėl to, kad Jūs gerinate ryšį su savo klientais.

Jūs ir Jūsų komandos ryšys su Jūsų klientais artins prie tikslo, kurį sau kėlėtės, kuomet pradėjote kurti savo verslą.

KOKĮ CRM GERIAUSIA TURĖTI SAVO VERSLE?

Į šį klausimą geriausiai atsakysite Jūs patys, kuomet išbandysite bet keletą sistemų.

Turbūt nėra nei vieno verslo savininko, kuris būtų pasakęs, kad jau kelinti metai dirba su pirmu pasirinktu įrankiu. Pradžia būna su vienu, paskui jis keičiamas, adaptuojamas pagal poreikius.

Galiausiai – vyksta bendras prisitaikymas iš abiejų pusių. Ir dėl to pasirinkti sau tinkamą CRM dabar tampa vis paprasčiau.

Pradžioje tai gali būti ir užrašų knygutės ar excel’iuose suvedami duomenys. Vėliau kuriamos personalizuotos programos ar adaptuojamasi prie to, ką galima surasti online.

Keletas aspektų, į ką atkreipti dėmesį.

Duomenys apie klientus yra turtas. Už jį nešama atsakomybė.

Ar verslas gali sau leisti nesirūpinti turtu? Būna ir tokių atvejų, bet tikėkimės, kad tokių nykstama mažuma.

1. PRIORITETO PASIRINKIMAS

Klausimas “Kuri CRM sistema yra geriausia?” turėtų būti formuluojamas kaip “Kuri yra geriausia mūsų verslui?”

Tam, kad išsirinktumėte tinkamiausią CRM, Jums reikia žinoti, kurio tiekėjo paslauga labiausiai kurs vertę Jūsų verslui.

Kad būtų daugiau aiškumo prieš priimant sprendimą, padės atsakymai į šiuos klausimus:

  • Be kokios informacijos mes negalime išsiversti?
  • Kaip lengvai galima išmokyti naują darbuotoją naudotis programine įranga?
  • Kaip gali gerėti mūsų rinkodara turint surenkamus duomenis?

2. VIENAS DYDIS NĖRA TINKAMAS VISIEMS

CRM’ų pasirinkimas gali susukti galvą. Atsakius į anksčiau pateiktus klausimus – keletas iš variantų atkris savaime.

Jei verslas vystosi aptarnaudamas nedidelį skaičių klientų, tuomet išorinio CRM’o gal apskritai nereikia.

Jis tikrai nebus pirmo būtinumo investicija, jei verslas tik prasideda. Tam pilnai užtenka jau minėtų Excel’io spreadsheet’ų. Daugelis verslų, beje, nuo to ir įgavo pagreitį, kuomet formulių ir jų sąsajų jau nebepavykdavo įsiminti.

Tuomet net ir nenoromis pereinama prie vis labiau automatizuotų sistemų ir staiga:

  • priminimas, jog reikia paskambinti klientui ir pasiteirauti dėl kokybės / pasveikinti su gimtadieniu
  • stebėsena, ką pavyko pasiekti ir kiek verslo susitikimų laukia kitą mėnesį
  • nusimatoma, kiek liko iki “sezono” ir aišku, kad reikia didinti pajėgumus
  • planuoti palengvėja, kada galiu išvykti atostogų ne dviem savaitėm, o penkiom ir dar užsukti į kelias konferencijas
  • analizavimas, kurie klientai mėgsta tą ir tą, bet mažiausiai užsako to ir ano
  • nesuki galvos ar išsiųstas reikiamas laiškas, nes jį tikrai sistema išsiuntė diena prieš gimtadienį / sąskaitos apmokėjimo dieną / tuo metu, kai nauja prekė buvo įkelta į e-parduotuvę

Nuo pačių paprasčiausių variantų, tinkamų sandėlyje esančių prekių apskaitai atlikti, iki sudėtingiausius algoritmus sudėliojančių į efektyvias sekas.

Dėl to ir būtina žinoti, ko tiksliai siekiama ir nereikia leisti pinigų tam, kas yra per didelis Jūsų poreikiams.

Nesirinkite CRM’o pagal tai, kad jis gali talpinti didelį kiekį informacijos ir/ar jis labiausiai žinomas, nes jo kūrėjai investavo pinigų reklamai.

Vieni pilnai išsivers su nemokamomis Hubspot opcijomis, o kitiems jau Salesforce bus ir lygis pasididžiuoti, ir poreikių patenkinimas už atitinkamą mėnesinį mokestį.

3. CRM PASIRINKIMŲ GAUSA KLESTĖJIMUI

Jei jau yra aišku, kad vien Excel’io lentelių nebepakanka – puiku. Pasirinkite TOP 3 CRM variantus ir įvertinkite, kaip kuris labiausiai pasitarnaus Jūsų verslui.

Visų pirma – pasinaudokite kiekvienu. Kad ir trumpą laiko tarpą. Bent po 14-a dienų galima išbandyti nemokamai didžiąją dalį paslaugos tiekėjų, o per tiek laiko jų platformose nugulę CRM duomenys leis padaryti išvadas.

Tuomet pasidarykite patikros lentelę (check-list’ą), kad susižymėtumėte savybes ir privalumus kiekvienos iš tikrintų sistemų:

Ar patogu/lengva yra:

  • Naudoti(s)
  • Susieti su kitomis Jūsų sistemomis
  • Įkelti turimus ir kaupti naujus kontaktus
  • Komunikuoti ir deleguoti užduotis tarp komandos narių
  • Organizuoti darbą/veiklą

Ar Jums tinka:

  • Išvaizda (ir tai nėra koks nors “mandrumo” sindromas, tai turi atitikti įmonės poreikius)
  • Tai, kaip jaučiatės pildydami, planuodami, analizuodami (patikėkite, tas “šeštas” jausmas pas visus yra)

 

CRM DUOMENYS IR PELNAS

Koks bebūtų CRM’as, jame yra talpinami duomenys, kurių dėka Jūsų verslas tampa geresniu paslaugos tiekėju, sutaupo Jums laiko ir padeda gerinti pardavimo sistemas (tas, beje, padeda uždirbti Jūsų darbuotojams didesnį atlyginimą ir dėl to jie greičiau pamėgsta dirbti su CRM).

Ar įmonė, kuri neturi CRM’o yra prastesnė už tas, kurios turi? Gal ir ne. Jeigu rezultatai geri. 

Tik ar žinote, kas yra vienas iš didžiausių trikdžių turėti labai gerus rezultatus? Atsakymas paprastas: geri rezultatai.

Jei įmonės rezultatai geri ir neturint CRM’o, tuomet verslui yra OK su tokiais rezultatais, kokius sistema be CRM ir sugeneruoja.

Jei norėsis geresnių – bus galima išbandyti keletą ir pasirinkti tą, kas labiausiai atitiks poreikius.

KOKIOS YRA JŪSŲ MINTYS APIE CRM?

Pasikalbate apie tai su savo komanda? O gal turite patirtį, kuria norėtumėte pasidalinti čia?

Kviečiame parašyti mums palikti komentarą FB paskyroje, kad kiti galėtų susidaryti nuomonę, kas dabar rinkoje trend’ina.

Tikimės, kad pasirinksite (ar pasirinkote) geriausią, o greitoje ateityje CRM duomenys Jūsų verslui talkins vis labiau.

 

Tuo tarpu mėgaukitės verslumo kelione ir kilstelėkite savo verslą į aukštesnį lygį / Level Up!

Apie #CoachingNotes

Norintiems sužinoti daugiau apie koučingą ir kaip jis gali Jums padėti pasiekti savo tikslus, #CoachingNotes yra tai, ko jums reikia. Čia rasite koučingo naujienas, tendencijas ir patarimus, galėsite susipažinti su įvairiomis koučingo technikomis. Be to, #CoachingNotes yra puiki vieta virtualiai susitikti ir susipažinti su įvairiais pašnekovais ir patyrusiais koučais, kurie dalinsis savo patirtimi ir žiniomis. Kviečiame skaityti, komentuoti ir dalintis

Naujausi įrašai

Koučingo naujienlaiškis