Loading...
PASLAUGOS:

#CoachingNotes

Koučingo užrašai

LEVEL UP! VERSLAS #1 – STRATEGIJA

“Aš nekuriu kompanijų tam, kad jas kurčiau. Aš kuria jas tam, kad būtų padaryti dalykai.” – Elon Musk   Kaip atrodys Jūsų verslas, kuomet jis bus pilnai išvystytas? Gal jis toks jau yra? Tikėtina, kad ne. Ir jei atvirai, nelabai tikėtina, kad kada nors bus. Priežastis tam labai paprasta: visada yra galimybė padaryti geriau, sukurti ką nors didingesnio. Čia mes Coaching.lt komanda to ir sieksime. 52 istorijos, idėjos, mintys pagal  veikiančią metodiką yra skirtos tam, kad būtų geriau. Gal tobulai? Ne. Tik tam, kad būtų geriau. Žingsnis po žingsnio, kaip ir įprasta strategija. Įsivardinus svarbiausius, pamatinius Jūsų įmonės elementus, bus galima pamatyti, kas yra savo vietoje, o ko trūksta. Štai keletas minčių apie tai, ką verta nuodugniai išsiaiškinti, judat link to mistinio tobulumo versle:
  • kokia yra kokybiška partnerystė (tiek su bendrasavininkiais, tiek su tiekėjais)?
  • ar aiški įmonės valdymo struktūra?
  • kurie produktai/paslaugos yra labiausiai paklausūs?
  • ar išsigryninti pelno centrai?
  • kokios dabartinės rinkos tendencijos?
  • kada daryta konkurentų analizė?
  • ar visiems aiškūs finansiniai tikslai?
  • kokius tikslus turime komandoje?
  • kada parengtas planas augimui?
  • kokia yra išėjimo/verslo pardavimo strategija? ir pan.
Visa tai yra kritiškai svarbios sritys kiekvienam verslo savininkui. Niekas kitas už tai pradžioje negali prisiimti asmeninės atsakomybės.

TAI LYDERYSTĖ, KURIĄ PRIVALU PRIORETIZUOTI: SKIRTI DĖMESIO IR LAIKO, KAD BŪTŲ AIŠKIAI ĮVERTINTAS IR SUPRASTAS JŪSŲ ĮMONĖS POTENCIALAS.

Gal visa tai jau ir turite arba esate labai arti viso to. Pradžioje visada būna sunkiau. Kol neįprantama. Kartais tai įvyksta dėka sunkaus darbo, o kartais – viskas įsivažiuojama reikiamais bėgiais ir šis įpratimas jau visai kitokios kokybės.   Tai kitas labai svarbus klausimas:

AR JŪS SUSIKŪRĖTE SAU DARBĄ (DARBO VIETĄ), AR ĮMONĘ, KURI VEIKIA, KAIP VERSLO SISTEMA?

  Anglų kalboje yra naudojamas toks išsireiškimas: Working IN Business vs. Working ON Business Šiandien gana lengvai pastebima, kad aplink žymiai per daug verslių žmonių, kurie yra “įstrigę” savo pačių sukurtose įmonėse, kur už daug ilgesnes nei standartinės “nuo aštuonių iki penkių” darbo valandas gauna per daug mažą atlyginimą. Tai, kas turėjo suteikti daugiau laisvės ir finansinės grąžos, kuomet buvo ryžtasi nerti į savo nuosavą verslą, suteikia tik gerokai daugiau galvos skausmo, o planuotos grąžos nematyti. Kas gi įvyko? (O gal tiksliau būtų klausti: kas Neįvyko?) Ir pradėjus vardinti, sąrašas atrodo tampa begalinis: darbuotojai, ofiso nuomotojai, mokesčiai, socialinės platformos ir jų priežiūra, tiekėjai, mobilaus ryšio sąskaitos, sutartys, reikalingi pakeisti užsakymai, nepatenkinti klientai, būtini susitikimai, šiek tiek networking’o, programinės įrangos atnaujinimai, konkurentai ir pastovi kova dėl kainos/kokybės, mokymai…  Pradžioje juk niekas negalvoja, kad visa tai bus kasdienybė. Ji gąsdina? Nebūtinai. Tik ar tai yra būtent tai, apie ką svajojote, kuomet priėmėte sprendimą kurti savo verslą? Greičiausiai, kad ne.  Tuo pačiu norisi nuraminti, kad dažnam užtenka prisiminti tai, kas svarbu, padaryti bent keletą reikalingų atlikti veiksmų ir vėl ciklas grįžta į reikiamas vėžes. Tą puikiai iliustruoja pavyzdys (Strategija – Sistema – Atlikimas – Peržiūra):

STRATEGIJA IR TAKTIKA

“Įsivėlimas” (įsitraukimas) į kiekvieną ar panašią iš išvardintų veiklų Jus, kaip verslo savininką, tiesiog tolins nuo pirminės vizijos (apie tai dar bus kalbama kitose Level Up serijose), kainuos vis papildomai tiek pinigų, tiek laiko. Ir suprantama, kad tuomet kyla natūralus klausimas: “O tai kas visu tuo pasirūpins?”. Paimkite bet kurį iš anksčiau išvardintų punktų, juk kiekvienam iš jų galima rasti žmogų, kuriam “akys dega” tai darant. Mes skirtingai “kaifuojam” ir tai, kas patinka vienam, yra tikras galvos skausmas kitam žmogui. Vieni negali networking’o susitikimuose nei 10-ies minučių išbūti, tuo tarpu kai ilgas valandas gali ruošti finansines ataskaitas ar visais pjūviais analizuoti pajamų šaltinius. Kiti su klientų skundais jaučiasi tarsi globodami savo augintį ir tas pats klientas po tokių pasikalbėjimų užsisako papildomai, kuomet kitas negali susilaikyti tiesiai šviesiai neišsakęs to, ką galvoja apie besiskundžiantį ir mieliau pasiners į naujausios kompiuterinės įrangos atnaujinimo įdiegimą. Jei verslo savininkas vienas pats žino atsakymus į visus veikloje iškilusius klausimus ar daro tą patį darbą, kaip ir jo įmonės darbuotojas, tai savininko laikas yra paskirtas taktiniam darbui atlikti. Lyg suprantama, nes savininkas turi ir daugiau patirties tame, nes jis juk ir pradėjo šį verslą. Dar jam reikalinga ir patarti savo darbuotojui, kaip elgtis konkrečioj situacijoj. Na, o jei kokio nors atsakymo jis nežino, tai… tada skirs laiko, kad tai išsiaiškintų. Deja, kaip pigiau nupirkti (jei reikia – perkurti, sukurti papildomai) ir brangiau parduoti yra taaaaaip vakarykštiška. Jūsų darbuotojams tai visiškai nebeįdomu arba nebeįdomu tuoj taps. Žmonės nori prisidėti prie žymiai prasmingesnių dalykų, nori kurti ir jaustis dalimi tų, kas keičia ir kelią lygį į aukštesnį. Tai kur tuomet energija ir laikas, kuris būtų skiriamas iškomunikuoti savo komandos nariams apie įmonės viziją? Tai, beje, yra strateginis darbas. Vienas iš tų strateginių darbų yra turėti rašytinę sistemą. Joje būtų atsakymai į dažniausius klausimus ar bent jau instrukcijos, ką būtina padaryti, kad dažnos situacijos net nekiltų.

BEJE, O KAM DAŽNIAUSIAI JŪS SAVO LAIKĄ SKIRIATE?

Kuo daugiau laiko bus skiriama organizuotumui didinti ir aiškinantis, kaip kas veikia nei tik būti su atilkti kas būtina dabar, kad dalykai būtų padaryti, tuo greičiau Jūs artėsite prie save vystančio verslo vietoje to, kad turėtumėte tik daugiau darbo (ar tiesiog – darbo vietą). Gal tai ir pasirodys, kaip klišė, bet “dirbti dėl savo verslo yra reikalinga tiek pat, kiek dirbti savo versle” . (M. Gerber 1986m. / Knyga “E-Myth” tapo bestseleriu, o jos audio versiją galima įsigyti čia – labai padeda susidėliot mintis ir veiksmus. Rekomenduojame planuotis taip, kad tokio darbo būtų bet 5-ios valandos per savaitę. Tai gali būti strateginio susirinkimo diskusijos, laikas su savo verslo koučeriu (ar konsultantu), knygos apie išvystytus verslus skaitymas. Štai dar keletas pavyzdžių, kaip atskirti ar veikla yra priskiriama Taktiniam ar Strateginiam darbui: Kuo daugiau dėmesio koncentruokite strategijai ir kaip galima daugiau tikslingiau samdykite tuos, kam akys dega gerai padaryti taktinius darbus. Naudokite savo viziją, kuri įkvėptų daugiau versliškumo Jūsų komandai su kuria ir realizuosite tiek savo, tiek ir jų svajones.

NESATE TIKRI NUO KO PRADĖTI?

Tikrai kažkada juk turėjote savo verslo viziją, gal net ir apsirašę ją buvote. Turėjote savo verslo viziją, vadinasi buvo ir strategija. Nupūskite dulkes nuo jos ir pasitikrinkite, kur tiksliai esate dabar, kiek jau pasistūmėjote į priekį, pasirinkite sritį, kuriai dabar reikalinga skirti daugiau dėmesio. Per daug užsiėmę, kad tai padaryti? Dalinkitės su savo komanda, deleguokite kai kurias užduotis jiems. Pasisamdykite verslo koučerį, numatykite laiką savo kalendoriuje kiekvieną savaitę, kad tuo metu dirbtumėte dėl savo verslo. Skirkite strateginiam darbui tokį pat prioritetą, kaip skiriate būti vertingi savo klientams ir Jūs maloniai nustebsite, kiek daug galite sukurti. Svarbiausia – atraskite ir pastoviai patirkite malonumą tame. Būtent tame ir įvyksta didžiausi verslumo (entreprenerystės) stebuklai.   Iki kitos savaitės! Tuo tarpu mėgaukitės verslumo kelione ir kilstelkite savo verslą į aukštesnį lygį / Level Up! Juk tokia buvo strategija.    #EsiDaugiau #CoachingIsMore #SystemsBusinessCoaching #VersloKoučingas 

Apie #CoachingNotes

Norintiems sužinoti daugiau apie koučingą ir kaip jis gali Jums padėti pasiekti savo tikslus, #CoachingNotes yra tai, ko jums reikia. Čia rasite koučingo naujienas, tendencijas ir patarimus, galėsite susipažinti su įvairiomis koučingo technikomis. Be to, #CoachingNotes yra puiki vieta virtualiai susitikti ir susipažinti su įvairiais pašnekovais ir patyrusiais koučais, kurie dalinsis savo patirtimi ir žiniomis. Kviečiame skaityti, komentuoti ir dalintis

Naujausi įrašai

Koučingo naujienlaiškis